Η H&M, η σουηδική πολυεθνική εταιρεία ένδυσης, εισέρχεται δυναμικά στην αγορά των μεταχειρισμένων ρούχων στην Ελλάδα, εντάσσοντας τη συλλογή “Pre-Loved” στα καταστήματά της. Αυτή η πρωτοβουλία αποτελεί μέρος της στρατηγικής της για βιωσιμότητα και κυκλική οικονομία, ανταποκρινόμενη στην αυξανόμενη ζήτηση για second-hand ενδύματα, ιδιαίτερα μεταξύ των νεότερων γενεών.
Η συλλογή “Pre-Loved” προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να αποκτήσουν μεταχειρισμένα ρούχα, συμπεριλαμβανομένων ειδών από γνωστούς οίκους μόδας, σε προσιτές τιμές. Αυτή η κίνηση ενισχύει το πράσινο προφίλ της H&M και προσελκύει όσους αναζητούν οικονομικές και οικολογικές επιλογές ένδυσης.
Επιπλέον, η H&M είναι βασικός μέτοχος στην πλατφόρμα Sellpy, η οποία επιτρέπει την αγορά και πώληση μεταχειρισμένων ρούχων και δραστηριοποιείται σε 24 αγορές. Η εταιρεία εξετάζει επίσης την εξαγορά ή συνεργασία με άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες μεταπώλησης, επιδιώκοντας να βελτιστοποιήσει τις υπηρεσίες της στον τομέα της κυκλικής μόδας.
Στην Ελλάδα, η H&M εφαρμόζει ήδη το πρόγραμμα συλλογής παλιών ρούχων (garment collecting), προσφέροντας στους καταναλωτές κουπόνια αγορών ως ανταμοιβή. Αυτή η πρωτοβουλία ενθαρρύνει την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση ενδυμάτων, μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της βιομηχανίας της μόδας.
Η στροφή της H&M προς τα μεταχειρισμένα ρούχα αντανακλά μια παγκόσμια τάση στη βιομηχανία της μόδας. Υπολογίζεται ότι οι πωλήσεις μεταχειρισμένων ενδυμάτων θα αντιπροσωπεύουν το 15% με 20% της παγκόσμιας αγοράς μόδας έως το 2030, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν μοναδικά κομμάτια σε ελκυστικές τιμές, συμβάλλοντας παράλληλα στη βιωσιμότητα
Με αυτές τις πρωτοβουλίες, η H&M επιδιώκει να επαναπροσεγγίσει το καταναλωτικό κοινό, να μειώσει το κόστος παραγωγής και να περιορίσει την περιβαλλοντική επιβάρυνση, ευθυγραμμιζόμενη με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ενσωμάτωση περιβαλλοντικών παραμέτρων σε όλα τα στάδια ανάπτυξης προϊόντων.