Μικρή αλλά σταθερή αύξηση 0,9% σημείωσαν οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Η ανοδική αυτή πορεία αποδίδεται στην κυκλοφορία νέων μοντέλων και στη δυναμική των «πράσινων» τεχνολογιών, με τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα να καταλαμβάνουν πλέον το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς.
Μόνο τον Σεπτέμβριο καταγράφηκε άλμα 10% στις νέες ταξινομήσεις, επιβεβαιώνοντας τη στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς πιο βιώσιμες επιλογές.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία διατήρησαν σταθερό μερίδιο αγοράς στο 16,1%, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με το 13,1% του 2024. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα αναδείχθηκαν πρωταγωνιστές, φτάνοντας το 34,7% των συνολικών πωλήσεων, ενώ τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα περιορίστηκαν συνολικά στο 37% από 46,8% πέρυσι.
Αναλυτικά, στους πρώτους εννέα μήνες του 2025 ταξινομήθηκαν 1,3 εκατ. νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία. Η Γερμανία σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση 38,3%, το Βέλγιο 12,4% και η Ολλανδία 3,9%, ενώ μόνο η Γαλλία παρουσίασε μικρή πτώση 0,2%. Παράλληλα, τον Σεπτέμβριο οι πωλήσεις ηλεκτρικών ενισχύθηκαν κατά 11,2% σε ετήσια βάση.
Η κατηγορία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατέγραψε συνολικά 2,79 εκατ. ταξινομήσεις, με αξιοσημείωτη ανάπτυξη στις αγορές της Γαλλίας (+28,8%), Ισπανίας (+28,1%), Γερμανίας (+10,6%) και Ιταλίας (+9,2%). Ανάλογη δυναμική παρουσίασαν και τα plug-in υβριδικά, τα οποία αυξήθηκαν στις 722.914 μονάδες, με θεαματικές επιδόσεις σε Ισπανία (+105,2%), Γερμανία (+63,9%) και Ιταλία (+72,6%).
Αντίθετα, οι παραδοσιακές μορφές καυσίμων φαίνεται πως χάνουν έδαφος. Οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων μειώθηκαν κατά 18,7%, με τη Γαλλία να σημειώνει τη μεγαλύτερη πτώση (-32,8%) και να ακολουθούν η Γερμανία (-23,5%), η Ιταλία (-16,6%) και η Ισπανία (-13,2%). Το μερίδιο αγοράς τους περιορίστηκε στο 27,7% από 34,4% πέρυσι, ενώ τα πετρελαιοκίνητα υποχώρησαν στο 9,3% μετά από μείωση 24,7%.
Η μετατόπιση αυτή επιβεβαιώνει την επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης στον κλάδο της αυτοκίνησης στην Ευρώπη. Παρά τις προκλήσεις που παραμένουν –όπως η ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης και το υψηλό κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων–, οι καταναλωτές δείχνουν έμπρακτα την προτίμησή τους στις πιο καθαρές τεχνολογίες.
Ο ACEA, που εκπροσωπεί 16 από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη, όπως BMW, Mercedes-Benz, Renault, Volkswagen και Toyota, αναμένεται να συνεχίσει να πιέζει για μέτρα που θα στηρίξουν τη μετάβαση προς μια πιο πράσινη και βιώσιμη αυτοκινητοβιομηχανία.